Sadece tek bir kız,milyonlara “güçlü kalmayı” öğretti ve ilham kaynağı oldu.

Bu yazı,basit bir bayanı değil,çok daha fazlasının ve milyonlarca insana ilham olan bir başarı öyküsünün özetidir. Eğer kendinize inanıyorsanız ve kararlıysanız,her şeyin imkansız olmayacağını kanıtlayan bir başarı öyküsü. Bu hikaye,kendinizden de bir şeyler bulabileceğiniz -ki 2 sene önce YGS LYS’yi kazanmamda etkisi var- bir destanın bir parçasıdır. Ve,bu destan ve 28 Ocak olmasaydı,o şimdi aramızda olmayabilir,16 Kasım 2014 Mavi Devrim’i yaşanmazdı.

  • Demi Lovato: Bir Ünlüden Çok Ötesi
Gerçek adı Demetria Devonne Lovato olan,20 Ağustos 1992 doğumlu, 22 yaşındaki Latin asıllı Amerikan şarkıcı ve oyuncu,aynı zamanda hayırsever kimliğiyle de ön plana çıkan Demi Lovato,hem benim,hem de sitem MBSM’in açık ara en değerli ismi. Ne acıdır ki O’nu tanımayanlar,basit ve beleş bir insan olarak görüyor. Halbuki tanısanız; O’nun bir insandan çok daha fazlası olduğunu bilirsiniz. Hayran kitlesinin sadece onun stilini örnek alan teenage kızlar yada tek şarkısının Heart Attack olduğuna bakmayın. Bu hayat öyküsü,örnek kişiliği,beni de içine çekti. Şimdiki stilime ve hayat görüşüme hemcinsim olmamasına rağmen ilham kaynağı oldu.
Bu değişimime ilham kaynağı olduğu için O’na olan minnet borcumu,fazlasıyla ödemeye yemin ettim. Ve hayalim,yüz yüze tanışmak. Aramızda bir bağ oluştu. Bu site,yazdığım makaleler,ailemi de ikna ederek içine çektiğim 16 Kasım ’14 #DEMIWORLDTOUR Türkiye konseri’ne gitmek (MBSM jargonunda Mavi Devrim) gibi faaliyetler hep bu amacın bir parçası. Eğer şu anda odamın arkasında çerçevelenmiş,2013 yılında Cosmopolitan USA’ye verdiği röportajdaki sarışın saçlı posteri asılıysa,hep bu minnet borcundan ötürü.
Demi’nin hayatında bir buçuk senelik bir kısmını kaplayan “rehabilitasyon dönemi” sadece show dünyası için değil toplumun her kesmi tarafından dikkatle irdelenmesi gereken bir detaydır. Bu yazı bu süreci anlatmaktadır. Amacımız ilham dağıtmak ki kız bu hikayesini anlatmasının sebebini ısrarla “ilham dağıtmak” olduğunu demeçlerinde vurgular.
  • Rehabilitasyon
Demi’nin Disney Channel yıldızı,Sonny With A Chance oyuncusu olduğu dönemde gerek aşk,gerek de hayati ve şahsi sıkıntıları yüzünden (çoğunuz ezbere bilir) yeme bozukluğu,uyuşturucu,hatta bileklerini kesme gibi bir takım şeyleri yaptığı anlatılır. Bu durum,artık sağlığını etkilemeye başlayınca rehabilitasyon tedavisi görmeye karar verir.
Demi’nin tedavisinin bir bölümünü gördüğü meşhur Timberline Knolls Kliniği.
Araştırmalara göre A New Journey adlı bir başka klinikte de yeme bozukluğu tedavisini aldığı anlatılıyor.
 Bildiğiniz gibi Demi, 2010 yılı içerisinde Disney Channel kariyerini yarıda bırakarak rehabilitasyon merkezine gitmişti. Bunun nedeni ise divamızın, mutluluğu arkadaşlarında ve çevresinde bulamayınca, başka kötü yollarda aramasıydı. Ama bu kötü alışkanlığından ve bu kötü günlerinden kurtularak binlerce insana örnek olan Demi, röportajlarında o günler hakkında bolca konuşmuştu.

Bu gerçekten hakkında konuşmak istemediğim bir konu. Söyleyebileceğim şey; depresyondaydım. Sahnede 18,000 kişinin önünden çekilir, sonra da kendimi bir otel odasında yalnız olarak bulurdum. İç benliğimle çarpışıyordum ve o duyguyu yeniden yaratacak bir yol bulmak istiyordum, mutluluk veren o duyguyu. Kulüpler ve restoranlardaki rehberler, bana içki ve uyuşturucu verdi. Bana geri gelmek istedikleri için oradaydılar. Ama aslında onlar, arka tarafımı öpüyorlardı. Onların benim yeni arkadaşlarım olduklarını düşünüyordum. Eğlendiğimi düşünüyordum. Bazen, ünlü olmak tehlikeli olabilir. Hiç kimse size “Hayır” diyemez. Bu, doz aşımının ve ölmenin sebebi olabilir. Bu, kesinlikle benim başıma gelebilirdi. “

Uyuşturucular da artık acısını bastırmamaya başlayınca, Demi kendini kesmeye başladı. Bu konu hakkında da şunları söylüyor;

“Bileklerimle başladı. İnsanlar bunu görünce, onların göremeyecekleri yerlerimi kesmeye başlamıştım. Bunu yaparsın, çünkü çok kötü hissedersin. Bu duyguyu içinden nasıl atacağını bilemezsin.”Şimdi birçoğunuzun aklında, “Neden ailesinden yardım istemedi?” sorusunun oluştuğunu tahmin ediyorum. Ama şu detayı unutmayın; Demi’nin annesi ve babası, o sadece 2 yaşındayken boşanmıştı. Ve gelin, Demi’nin neden onlara güvenmediğini kendi ağzından dinleyelim;“Beni sadece azarlayacaklarını düşünüyordum. Endişeliydiler, ama onların beni anlamadığını düşünüyordum. Çevremde benim için insanlar vardı, ama onlardan faydalanmadım. Peki faydalanmış olmak ister miydim? Evet.”

“Filmden albüme, turdan televizyona koştum. İlgi odağı olmak sorunlarımın kökü değildi, ama yardımcı olmadı. 4 yıl içinde 2 haftadan fazla asla çıkarmamıştım ama bu da beni yakaladı. Ayrıca kamera önüne geçmeden, vücudumda güvenliğe ihtiyacım vardı. Bir yeme bozukluğunun iyileşmede tetikleyici olduğunu kimse bilmez ve ben hazır değilim.”

“Uzun süre ince olduktan sonra, şişmanlamak ürkütücüydü. Ama ben, doğal hatlara sahip İspanyol bir kızım. Kendimi mahrum etmiyorum. Sağlıklı olmayı düşünmek zorunda kalmamam için evime yemek getiren bir yemek servisi var.”

Ünlü olmak bizlere çok güzel gibi görünse de her işin bir zorluğu var. Demi’ye göre ünlü olmanın zorluğu ise şu şekildeydi;

“O zamanlarda, normal bir genç kız olabilmeyi dilediğim zamanlar çok olmuştu. Çünkü eğer normal bir genç kız olsaydım hata yapabilirdim ve hatalarım çok fazla incelenmezdi. Ama, asla sahip olmadığım çocukluğum için yas tutmam. Lisedeyken, genelde dünyayı geziyor ve albümler yapıyor olurdum.”

  • Stay Strong
Demi, son olarak sözlerini şöyle bitiriyor;

“O günleri yaşamama neden olanlar umrumda değil. Yaşadıklarımı değiştirmek istemiyorum. Onlardan bir şeyler öğrendim ve bunlar beni daha güçlü yaptı.”

Demi,rehabilitasyondan çıktıktan bir süre sonra,kestiği bileklerine Türkçemize “Güçlü Kal”olarak geçen “Stay Strong” sloganını dövmeleştirir. Bu sloganı,zamanla Lovatic’ler trf. benimsenip Demi’nin en bilinen kişisel sloganı haline geldi.

“Stay Strong dövmelerimi Kuzey Hollywood’da, 2011’de tedaviden çıktıktan hemen sonra yaptırdım. Eskiden kendini kesen biri için, dövme yaptırılacak en iyi yerin kendine zarar verdiği kısım olacağını düşündüm.”

Demi’nin felsefesi ve mücadelesi,başta bu kötü sorunlarla mücadele edenler olmak üzere herkese ilham kaynağı olmaktadır. Demi,bu konu ile ilgili mücadelesini günümüzde sosyal sorumluluk projelerine tam destek vererek ve demeçlerinde elinden geldiğince bunu vurgulayarak,hatta babasının ölümünden sonra bir hastane projesine destek vererek sürdürmektedir.
Bu süreç,MTV’nin kendi adına hazırladığı “Stay Strong” adlı belgesele konu olmuştur.
Aynı zamanda,bu hikayesinden kesit ve tavsiyelerini kendi kalemiyle günlük formatında paylaştığı 2013 yılının sonlarında,her Lovatic’in başucu kitabı olma özelliğine sahip ve herkesin okumasını şiddetle önerdiğim,Türkçe çevirisi Pegasus Yayıncılık trf. yapılan “Güçlü Kal: 365 Gün Hayata Tutun” (Staying Strong: 365 Days A Year) kitabına da konu olmuştur. Bu kitap Türkiye dahil pek çok ülkede çok satanlar listesine girmiştir.
  • Sonuç: Unbroken Day
Takvimler 28 Ocak 2011’i gösterdiğinde Demi’nin rehabilitasyon sürecinin sonuna geldiği ve hastaneden resmen taburcu olduğu haberi magazin basınına düştü. Bu güzel haber,fanları arasında büyük bir sevinçle karşılandı. 2014 yılı içerisinde geride kalan o gün,sıklıkla kullandığı sosyal ağ Twitter’dan açılan bu hadsiseyi hatırlatma amaçlı #3YearsUnbroken ve 2015’te de daha spesifik olarak açılan #HappyLovaticsDay hashtagleri saatlerce Türkiye ve dünya gündeminin üst sıralarında kaldı. Bundan yola çıkarak,2011 yılı yaz aylarında piyasaya sürdüğü ve haftalarca liste başında kalan,bu günlerine gönderme yapmak için adını seçtiği “Unbroken” yani “Kırılmaz” albümüne ithafen (bu albümün hit single’ları GYHAB ve Skyscraper)  bu günü “Unbroken Day” yada “Lovatics Day” olarak anmak yeridir. 28 Ocaklar unutulmamalı unutturulmamalı.
Bize hem sesinle hem de kişiliğinle ilham kaynağı olduğun için sana sonsuz teşekkürler Lovato. 😉
